ישנן מספר סוגי תקלות במחשבי מקבוק פרו ודומיו. אחת השאלות הנפוצות בנושא היא מה עושים אם המקבוק לא נדלק. לפני שרצים לטכנאי ניתן קודם כל לנסות לאבחן ולפתור את התקלה באופן עצמאי.
אלו הן האפשרויות לבדיקת המקבוק במקרה שהצג אינו נדלק
-
בדיקת תקינות החשמל
בדקו את החיבור לחשמל של המקבוק. יש לוודא שהסוללה טעונה ואם לא, לטעון אותה במשך חמש דקות לפחות.
לעתים הבעיה היא בסוללה ישנה. אחרי שלוש שנים בהחלט עשויה להיות שחיקה ויתכן שיש להחליף את הסוללה. אם המחשב נכבה בפתאומיות יש אפשרות סבירה מאוד שמדובר בסוללה תקולה.
אפשרות נוספת אם המקבוק לא נטען באופן מלא, היא שישנה בעיה בכבל הטעינה. תמיד שווה לבדוק גם אם מקור התקלה אינו בשקע החשמל ולנסות שקעים נוספים. אפשר גם לנסות לחבר מכשירי חשמל אחרים כמו מנורה בשקע שבו היה מחובר המטען של המקבוק.
הבדיקות האלה אמנם בסיסיות מאוד אבל מומלץ מאוד לעשות אותן לפני שמתקדמים הלאה לבדיקות נוספות.
-
בדיקת התצוגה
יתכן שהמקבוק עצמו תקין אך ישנה בעיה בתצוגה. בצעו הפעלה מחדש ונסו לשמוע אם ישנו את הצליל ההתחלתי לו אתם רגילים כשהמחשב נדלק. אם אתם שומעים אותו, הרי שהבעיה במקבוק היא בתצוגה.
אם אתם משתמשים בצג חיצוני, ודאו כי הוא דולק ובדקו את החיבורים שלו למקבוק. חוטים קרועים, רופפים או כאלה שאינם מחוברים כהלכה עשויים לגרום לבעיות בתצוגת המסך.
-
בדיקות נוספות
לחצו על כפתור ההפעלה למשך 10 שניות ואחר כך לחצו על כפתור ההפעלה שוב. אפסו את בקר ניהול המערכת (SMC). יש לוודא שבהירות הצג גבוהה. במחשבי מקבוק קיים במקלדת מקש להגברת בהירות הצג.
נתקו את כל האביזרים הנלווים המחוברים למקבוק: מדפסות, כוננים, חיבורי USB ומכשירים ניידים, על מנת לבדוק האם ישנה בעיה עם אחד מהם. לחצו שוב לחיצה למשך 10 שניות על כפתור ההפעלה ואז לחצו עליו שוב לחיצה קצרה.
אם המסך עדיין לא נדלק, לחצו לחיצה ממושכת על כפתור ההפעלה במקבוק למשך 10 שניות, ולאחר מכן נסו להפעיל מ-macOS Recovery.
ב-macOS Recovery השתמשו בכלי העזר לכוננים כדי לתקן את כונן ההפעלה. אם לא נמצאו שגיאות, המשיכו לשלב הבא. אם נמצאו שגיאות ותוקנו , הפעילו מחדש את המקבוק. אם הבעיה נמשכת, בצעו אחת מהפעולות הבאות:
- התקינו מחדש את macOS
- בצעו שחזור מגיבוי Time Machine
-
פנו למעבדת אגס נגוס תל אביב
המקבוק שלכם לא נדלק ואתם מחפשים מעבדה בתל אביב המתמחה בתיקון מכשירי מקבוק ומחשבי אפל? צרו קשר מיידי עם מעבדת אגס נגוס, המעבדה הוותיקה והמקצועית ביותר בישראל.
אגס נגוס מבצעים איסוף של המכשיר התקול מבית הלקוח מכל מקום בישראל. הליך התיקון המהיר של מעבדת אגס נגוס מהיר ויעיל. כל מה שצריך הוא להתקשר או לשלוח הודעה והשליחים של המעבדה מגיעים כהרף עין. לאחר אבחון מהיר של התקלה במחשב האפל, מקבל הלקוח דוח דיאגנוזה מלא ועלות תיקון. על הלקוח לאשר אם ברצונו להשלים את התיקון ואישור זה מזכה אותו גם מתשלום עבור איסוף המקבוק מביתו.
אלפי לקוחות מרוצים מעידים על האמינות של אגוס נגוס תל אביב. במעבדה לעולם לא יגבו כסף מיותר אם אין צורך בתיקון ותמיד ישמרו על הגינות. שירות אמין וישר הוא ערך חשוב לא פחות מאשר מקצועיותם של הטכנאים. אצלנו לעולם לא ינסו לסחוט מלקוח תשלום מופקע.